ΠΡΟΛΟΓΟΣ


Η ανάγκη του ανθρώπου για αποτύπωση κάποιων συμβόλων και προσωπικών δεδομένων που απευθύνονταν στην κοινωνία, επάνω σε μια επιφάνεια, ήταν η αρχή για την ζωγραφική και την γλυπτική.
Σαν πρώιμο στάδιο της εφαρμοσμένης δημιουργίας με την χρήση γνώσεων ζωγραφικής θα μπορούσε να θεωρηθεί και η αποτύπωση ενός οικοσήμου πάνω στη πέτρα ή το πρωτόγραμμα σε μια περγαμηνή.
Η κατά παραγγελία απόδοση ενός θέματος προϋπήρχε στον καλλιτεχνικό χώρο για αιώνες.
Ο διαχωρισμός όμως για συγκεκριμένη χρήση (όπως η προβολή μιας εκδήλωσης, το βιβλίο, η ταμπέλα ενός μαγαζιού κ.λ.π) έρχεται πολλή αργότερα σχεδόν κοντά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα από τον Άγγλο καλλιτέχνη HENRY C. BECK.


Το 1931 κατασκεύασε τον πρώτο πολύχρωμο γραφίστικο χάρτη του Λονδρέζικου «μετρό». Ίσως να μην ήταν ο πρώτος μα ήταν ειδικά εντοπισμένος, ανάμεσα σε άλλους αξιόλογους καλλιτέχνες.
Στην παραγματικότητα συγκεκριμένο προσανατολισμό μιας κατεύθυνσης δίνονταν από τους πρώτους διαφημιστές και δημιουργούς μέσων μαζικής ενημέρωσης στη Αμερική με πρωταρχικό σκοπό τη μετάδοση μηνύματος στο πλατύ κοινό η καταναλωτή με τη χρήση εικαστικών μέσων.
      

Έτσι δημιουργήθηκε…η ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ





«Η γνήσια αλήθεια υπάρχει μόνο στην επικοινωνία.
Ο εαυτός μας προκύπτει από το είναι με τον άλλο»

ΚΑΡΛ  ΓΙΑΣΠΕΡΣ





The emotion of beauty is always obscured by the appearance of the object. Therefore the object must be eliminated from the picture.
Το συναίσθημα της ομορφιάς είναι πάντα κρυμμένο από την εμφάνιση του αντικειμένου. Ως εκ τούτου, το αντικείμενο πρέπει να εξαλειφθεί από την εικόνα.