Ποιος; Σε ποιόν απευθύνεστε; Η
πιο σημαντική ερώτηση στην οποία
θα πρέπει να απαντήσετε πριν αρχίσετε να σχεδιάζετε είναι«Ποιο είναι το κοινό για τη διαφήμισή μου;». Αυτό μπορεί να φαίνεται τετριμμένο, αλλά είναι εκπληκτικό το πόσες πολλές διαφημίσεις καταλήγουν να απευθύνονται περισσότερο στον πελάτη ή στη διαφημιστική εταιρεία, αντί στον καταναλωτή.
θα πρέπει να απαντήσετε πριν αρχίσετε να σχεδιάζετε είναι«Ποιο είναι το κοινό για τη διαφήμισή μου;». Αυτό μπορεί να φαίνεται τετριμμένο, αλλά είναι εκπληκτικό το πόσες πολλές διαφημίσεις καταλήγουν να απευθύνονται περισσότερο στον πελάτη ή στη διαφημιστική εταιρεία, αντί στον καταναλωτή.
Γράψτε
λίγα λόγια για το κοινό σας, συγκεντρώστε όσο περισσότερες πληροφορίες
μπορείτε. Σε ποιες ηλικίες απευθύνεστε; Σε τι κατηγορίες εισοδημάτων; Σε ποιο
επίπεδο εκπαίδευσης;
Όσο
περισσότερα ξέρετε για το κοινό σας, τόσο καλύτερα θα μπορείτε να
επικοινωνήσετε μαζί του.
- Τι;
Τι
θέλετε να ξέρει το κοινό σας για το προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζετε; Αυτό
ακούγεται απλό, αλλά για σκεφτείτε το λίγο; Τι προσπαθείτε πραγματικά να πείτε;
Ακόμη καλύτερα ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που θέλετε να μάθει το κοινό
σας; Ένα από τα συχνότερα λάθη στη διαφήμιση είναι το να προσπαθείτε να
τονίσετε υπερβολικά πολλά σημεία σε μια και μόνη καταχώρηση.
- Γιατί;
Γιατί
θα πρέπει να ενδιαφέρομαι; Ποιο το όφελος για μένα; Αποτελεί έκπληξη για
πολλούς διαφημιστές, αλλά οι περισσότεροι αναγνώστες ξεφυλλίζουν την εφημερίδα
ή το περιοδικό για να δουν την διαφήμισή σας. Εάν η διαφήμισή σας είναι γεμάτη
με αερολογίες και φωτογραφίες του προέδρου της εταιρείας και των πολυτελών
γραφείων της ή του εξαιρετικά ακριβού και εξίσου άχρηστου μηχανήματος που
θέλετε να πουλήσετε, τότε πιθανότατα η διαφήμιση απευθύνεται μόνο στον εαυτό
σας. Ο αναγνώστης σας θέλει περιεχόμενο.. Πληροφορία. Χρησιμότητα. Δώστε του
έναν λόγο να ενδιαφερθεί. Δώστε του ένα στοιχείο το οποίο αγνοεί. Δώστε του
συγκεκριμένα στοιχεία, αιτιολογώντας γιατί θα πρέπει να ενδιαφερθεί για το
προϊόν σας. Προκαλέστε του θετικό συναίσθημα, επικοινωνήστε μαζί του, και θα
βρεθείτε πολύ πιο κοντά στην τελική πώληση.
- Ποιοι είστε εσείς;
‘Όταν
ένα μέλος του κοινού σας διαβάζει για την εταιρεία σας, το προϊόν ή την
υπηρεσία που διαφημίζετε, τι θέλετε να θυμάται;
Η
εικόνα είναι το παν. Η εμφάνιση της διαφήμισής σας λέει τα περισσότερα και
καλύτερα (ή χειρότερα) λόγια για την εταιρεία σας, ακόμη κι αν ο αναγνώστης
ρίξει απλώς μια ματιά και γυρίσει σελίδα. Η σχεδίαση και η διευθέτηση των
στοιχείων μιας διαφήμισης είναι πολύ σημαντική υπόθεση. Εάν η διαφήμισή σας
είναι μπερδεμένη, συνωστισμένη και χωρίς κεντρικό σημείο εστίασης, όσοι τη δουν
θα θεωρήσουν ότι και η εταιρεία την οποία εκπροσωπείτε είναι κάπως έτσι.
Για
μια συγκεκριμένη κατηγορία κοινού, μια διαφήμιση με τυπική και ισορροπημένη
εμφάνιση αποτελεί κάτι στέρεο, υπεύθυνο και παραδοσιακό. Για μια άλλη κατηγορία
κοινού θα μπορούσε να είναι βαρετή και παλιομοδίτικη.
Μια
διαφήμιση στερούμενη ισορροπίας και αντισυμβατική μπορεί να θεωρηθεί
περιθωριακή, σύγχρονη ή με λίγη τύχη ριζοσπαστική. Σχεδιάστε τη διαφήμισή σας
έτσι ώστε να ταιριάζει με τα γούστα των καταναλωτών, και όχι με τα δικά σας.
- Σε τι διαφέρετε;
Σε
τι διαφέρει η εταιρεία, το προϊόν ή η υπηρεσία σας από τον ανταγωνισμό; Στη
διαφήμιση, αυτό χαρακτηρίζεται «θέση στην αγορά». Γιατί ο πελάτης θα πρέπει να
αγοράσει το δικό σας προϊόν ή την υπηρεσία, αντί γι’ αυτά των ανταγωνιστών;
Πριν
μπορέσετε να πείσετε τον αναγνώστη να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, θα
πρέπει να τον πείσετε ότι διαφέρει και/ ή είναι καλύτερο σε κάτι. Έχει
χαμηλότερη τιμή; Την υψηλότερη ποιότητα; Είναι το ευκολότερο στη χρήση; Το πιο
αξιόπιστο; Το πιο εύκολο στην αγορά/ εγκατάσταση; Ξεχωρίστε το δικό σας προϊόν/
υπηρεσία από τον ανταγωνισμό.
- Που εστιάζετε;
Οι
διαφημίσεις μπορούν να χωριστούν σε δυο γενικές κατηγορίες: καταχωρήσεις για
προβολή μιας εικόνας και καταχωρήσεις για προβολή ενός προϊόντος. Οι
καταχωρήσεις για προβολή μιας εικόνας είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να
δημιουργούν μια νέα εικόνα ή να αλλάζουν μια από καιρό υπάρχουσα αντίληψη.
Επαναλαμβάνοντας το ίδιο μήνυμα ξανά και ξανά, οι διαφημίσεις αυτές διεισδύουν
αργά-αργά στο υποσυνείδητο των καταναλωτών, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο
αντιμετωπίζει ο καταναλωτής την εταιρεία, το προϊόν ή την υπηρεσία που
διαφημίζεται. Οι διαφημίσεις προβολής προϊόντων ασχολούνται με ένα συγκεκριμένο
προϊόν ή υπηρεσία.
- Ποιο το αποτέλεσμα;
Τι
θέλετε να κάνει ο αναγνώστης;
- Να σας θυμάται με αγάπη; Να πιστεύει ότι είστε το άκρον άωτον της ανθρώπινης ευγένειας;
- Να σας τηλεφωνήσει; Να σας στείλει e-mail;
- Να επισκεφτεί την Web εγκατάστασή σας;
- Να οδηγήσει το αυτοκίνητό σας;
- Να φάει στο εστιατόριό σας;
- Να φορέσει τα ρούχα σας;
Μη
ντρέπεστε να ζητήσετε την παραγγελία του.
Οι καλές διαφημίσεις
ξεκινούν πάντα με καλές ιδέες!